WEKO3
アイテム
{"_buckets": {"deposit": "ae45aab5-5e9a-4bab-af0e-6841888b3781"}, "_deposit": {"created_by": 3, "id": "807", "owners": [3], "pid": {"revision_id": 0, "type": "depid", "value": "807"}, "status": "published"}, "_oai": {"id": "oai:serve.repo.nii.ac.jp:00000807", "sets": ["164"]}, "author_link": ["3253"], "item_10002_biblio_info_7": {"attribute_name": "書誌情報", "attribute_value_mlt": [{"bibliographicIssueDates": {"bibliographicIssueDate": "2013-03", "bibliographicIssueDateType": "Issued"}, "bibliographicIssueNumber": "第2号", "bibliographicPageEnd": "56", "bibliographicPageStart": "41", "bibliographicVolumeNumber": "第25巻", "bibliographic_titles": [{"bibliographic_title": "聖学院大学論叢"}, {"bibliographic_title": "The Journal of Seigakuin University", "bibliographic_titleLang": "en"}]}]}, "item_10002_description_5": {"attribute_name": "抄録", "attribute_value_mlt": [{"subitem_description": "本稿は,ディスカッションの参加者がディスカッションをどのように感じていたのかを考察したものである。筆者は,授業で答えのない問題をテーマとしたディスカッションを行った。その結果,参加者の反応は,楽しいと苦しいに分かれた。本稿では,苦しいと答えた参加者と楽しいと答えた参加者にインタビュー調査を行い,両者の意識の違いを考察した。苦しいと答えた参加者は,答えは一つであると考え,その答えを導くためには,話をしなければならないという精神的な負担を感じていた。これに対し,楽しいと答えた参加者は,答えは多様であると考え,話すことよりも思考することに重きを置いており,話すことに負担を感じていなかったことが分かった。", "subitem_description_type": "Abstract"}, {"subitem_description": "This paper aims to analyze what participants in class discussions think about them. The author conducted class discussions on the topic of “problems that do not have only one solution”. As a result, students’ reactions were divided into two types : “It was fun” and “It was hard.” This paper presents the interview data and studies the difference between the two reactions. Students who found discussions hard thought that there was a single solution and felt it was psychologically burdensome to express their opinion in order to find a solution through discussion. In contrast, students who found discussions fun thought there were various solutions and did not feel any psychological burden, because they focused on thinking rather than speaking.", "subitem_description_type": "Abstract"}]}, "item_10002_identifier_registration": {"attribute_name": "ID登録", "attribute_value_mlt": [{"subitem_identifier_reg_text": "10.15052/00000801", "subitem_identifier_reg_type": "JaLC"}]}, "item_10002_source_id_9": {"attribute_name": "ISSN", "attribute_value_mlt": [{"subitem_source_identifier": "0915-2539", "subitem_source_identifier_type": "ISSN"}]}, "item_creator": {"attribute_name": "著者", "attribute_type": "creator", "attribute_value_mlt": [{"creatorNames": [{"creatorName": "黒崎, 佐仁子"}, {"creatorName": "クロサキ, サトコ", "creatorNameLang": "ja-Kana"}], "nameIdentifiers": [{"nameIdentifier": "3253", "nameIdentifierScheme": "WEKO"}]}]}, "item_files": {"attribute_name": "ファイル情報", "attribute_type": "file", "attribute_value_mlt": [{"accessrole": "open_date", "date": [{"dateType": "Available", "dateValue": "2017-09-12"}], "displaytype": "detail", "download_preview_message": "", "file_order": 0, "filename": "4043.pdf", "filesize": [{"value": "377.4 kB"}], "format": "application/pdf", "future_date_message": "", "is_thumbnail": false, "licensetype": "license_11", "mimetype": "application/pdf", "size": 377400.0, "url": {"label": "黒佐仁子_なぜディスカッションを苦しいと思ったのか_聖学院大学論叢25-2.pdf", "url": "https://serve.repo.nii.ac.jp/record/807/files/4043.pdf"}, "version_id": "68f07c5d-f58f-4850-abf5-55ddd779eb54"}]}, "item_keyword": {"attribute_name": "キーワード", "attribute_value_mlt": [{"subitem_subject": "discussion", "subitem_subject_language": "en", "subitem_subject_scheme": "Other"}]}, "item_language": {"attribute_name": "言語", "attribute_value_mlt": [{"subitem_language": "jpn"}]}, "item_resource_type": {"attribute_name": "資源タイプ", "attribute_value_mlt": [{"resourcetype": "departmental bulletin paper", "resourceuri": "http://purl.org/coar/resource_type/c_6501"}]}, "item_title": "なぜディスカッションを苦しいと思ったのか : 履修者と履修取り消し者のインタビューから", "item_titles": {"attribute_name": "タイトル", "attribute_value_mlt": [{"subitem_title": "なぜディスカッションを苦しいと思ったのか : 履修者と履修取り消し者のインタビューから"}, {"subitem_title": "Why Do Students Find Discussions Hard? : A Comparison of Interviews with Students Who Decided to Take or Cancel the Discussion Course", "subitem_title_language": "en"}]}, "item_type_id": "10002", "owner": "3", "path": ["164"], "permalink_uri": "https://doi.org/10.15052/00000801", "pubdate": {"attribute_name": "公開日", "attribute_value": "2017-09-12"}, "publish_date": "2017-09-12", "publish_status": "0", "recid": "807", "relation": {}, "relation_version_is_last": true, "title": ["なぜディスカッションを苦しいと思ったのか : 履修者と履修取り消し者のインタビューから"], "weko_shared_id": -1}
なぜディスカッションを苦しいと思ったのか : 履修者と履修取り消し者のインタビューから
https://doi.org/10.15052/00000801
https://doi.org/10.15052/000008012d0284c9-4113-4c4a-9df1-f86fbd17d9a4
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
黒佐仁子_なぜディスカッションを苦しいと思ったのか_聖学院大学論叢25-2.pdf (377.4 kB)
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2017-09-12 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | なぜディスカッションを苦しいと思ったのか : 履修者と履修取り消し者のインタビューから | |||||
タイトル | ||||||
言語 | en | |||||
タイトル | Why Do Students Find Discussions Hard? : A Comparison of Interviews with Students Who Decided to Take or Cancel the Discussion Course | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | discussion | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.15052/00000801 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
著者 |
黒崎, 佐仁子
× 黒崎, 佐仁子 |
|||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | 本稿は,ディスカッションの参加者がディスカッションをどのように感じていたのかを考察したものである。筆者は,授業で答えのない問題をテーマとしたディスカッションを行った。その結果,参加者の反応は,楽しいと苦しいに分かれた。本稿では,苦しいと答えた参加者と楽しいと答えた参加者にインタビュー調査を行い,両者の意識の違いを考察した。苦しいと答えた参加者は,答えは一つであると考え,その答えを導くためには,話をしなければならないという精神的な負担を感じていた。これに対し,楽しいと答えた参加者は,答えは多様であると考え,話すことよりも思考することに重きを置いており,話すことに負担を感じていなかったことが分かった。 | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | This paper aims to analyze what participants in class discussions think about them. The author conducted class discussions on the topic of “problems that do not have only one solution”. As a result, students’ reactions were divided into two types : “It was fun” and “It was hard.” This paper presents the interview data and studies the difference between the two reactions. Students who found discussions hard thought that there was a single solution and felt it was psychologically burdensome to express their opinion in order to find a solution through discussion. In contrast, students who found discussions fun thought there were various solutions and did not feel any psychological burden, because they focused on thinking rather than speaking. | |||||
書誌情報 |
聖学院大学論叢 en : The Journal of Seigakuin University 巻 第25巻, 号 第2号, p. 41-56, 発行日 2013-03 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 0915-2539 |