WEKO3
アイテム
{"_buckets": {"deposit": "9091bcfc-0513-4c05-a4ae-4cf66ff14502"}, "_deposit": {"created_by": 3, "id": "839", "owners": [3], "pid": {"revision_id": 0, "type": "depid", "value": "839"}, "status": "published"}, "_oai": {"id": "oai:serve.repo.nii.ac.jp:00000839", "sets": ["167"]}, "author_link": ["894"], "item_10002_biblio_info_7": {"attribute_name": "書誌情報", "attribute_value_mlt": [{"bibliographicIssueDates": {"bibliographicIssueDate": "2014-03", "bibliographicIssueDateType": "Issued"}, "bibliographicIssueNumber": "第2号", "bibliographicPageEnd": "172", "bibliographicPageStart": "157", "bibliographicVolumeNumber": "第26巻", "bibliographic_titles": [{"bibliographic_title": "聖学院大学論叢"}, {"bibliographic_title": "The Journal of Seigakuin University", "bibliographic_titleLang": "en"}]}]}, "item_10002_description_5": {"attribute_name": "抄録", "attribute_value_mlt": [{"subitem_description": "本研究は小学校で書く事が困難と指摘された児童の事例報告である。児童の就学前の育ちから小学校2年で書く事の困難が指摘されるまで,どのような育ちの経過をたどったのかについて記録の分析を行なった。また,WISC-?,DN-CASなどの心理検査のアセスメントと記述のアセスメントから,対象児の認知特性と指導の観点を明らかにした。この記録の分析を通して,行動及び認知に関する特性を抱え生活する対象児童が,学びの場での交通により描き出す「育ちの物語」を明らかにする。", "subitem_description_type": "Abstract"}, {"subitem_description": "For this case study of an elementary school child with writing difficulties, the child’s school records from pre-school days up to second grade were analyzed to determine the course of the child’s development and difficulties the child personally expressed as having in writing. The child\u0027s cognitive characteristics, viewpoints of the child\u0027s teachers, and assessment of the child through psychological tests (WISC-? and DN-CAS) were also taken into consideration in determining the child\u0027s progress amd difficulties with writing the child had throughout the child\u0027s experience of learning both before and during primary school education.", "subitem_description_type": "Abstract"}]}, "item_10002_identifier_registration": {"attribute_name": "ID登録", "attribute_value_mlt": [{"subitem_identifier_reg_text": "10.15052/00000833", "subitem_identifier_reg_type": "JaLC"}]}, "item_10002_source_id_9": {"attribute_name": "ISSN", "attribute_value_mlt": [{"subitem_source_identifier": "0915-2539", "subitem_source_identifier_type": "ISSN"}]}, "item_creator": {"attribute_name": "著者", "attribute_type": "creator", "attribute_value_mlt": [{"creatorNames": [{"creatorName": "石川, 由美子"}, {"creatorName": "イシカワ, ユミコ", "creatorNameLang": "ja-Kana"}], "nameIdentifiers": [{"nameIdentifier": "894", "nameIdentifierScheme": "WEKO"}]}]}, "item_files": {"attribute_name": "ファイル情報", "attribute_type": "file", "attribute_value_mlt": [{"accessrole": "open_date", "date": [{"dateType": "Available", "dateValue": "2016-11-25"}], "displaytype": "detail", "download_preview_message": "", "file_order": 0, "filename": "4543.pdf", "filesize": [{"value": "1.5 MB"}], "format": "application/pdf", "future_date_message": "", "is_thumbnail": false, "licensetype": "license_11", "mimetype": "application/pdf", "size": 1500000.0, "url": {"label": "石川由美子_小学校において書くことが困難であると指摘された児童の育ちの過程に関する考察_聖学院大学論叢26-2.pdf", "url": "https://serve.repo.nii.ac.jp/record/839/files/4543.pdf"}, "version_id": "7ff3f304-c5b5-484f-9ff5-761c06ea459d"}]}, "item_keyword": {"attribute_name": "キーワード", "attribute_value_mlt": [{"subitem_subject": "writing difficulty", "subitem_subject_language": "en", "subitem_subject_scheme": "Other"}]}, "item_language": {"attribute_name": "言語", "attribute_value_mlt": [{"subitem_language": "jpn"}]}, "item_resource_type": {"attribute_name": "資源タイプ", "attribute_value_mlt": [{"resourcetype": "departmental bulletin paper", "resourceuri": "http://purl.org/coar/resource_type/c_6501"}]}, "item_title": "小学校において書くことが困難であると指摘された児童の育ちの過程に関する考察", "item_titles": {"attribute_name": "タイトル", "attribute_value_mlt": [{"subitem_title": "小学校において書くことが困難であると指摘された児童の育ちの過程に関する考察"}, {"subitem_title": "Consideration of Child Development A Case Study of an Elementary School Child with Writing Difficulties", "subitem_title_language": "en"}]}, "item_type_id": "10002", "owner": "3", "path": ["167"], "permalink_uri": "https://doi.org/10.15052/00000833", "pubdate": {"attribute_name": "公開日", "attribute_value": "2016-11-25"}, "publish_date": "2016-11-25", "publish_status": "0", "recid": "839", "relation": {}, "relation_version_is_last": true, "title": ["小学校において書くことが困難であると指摘された児童の育ちの過程に関する考察"], "weko_shared_id": 3}
小学校において書くことが困難であると指摘された児童の育ちの過程に関する考察
https://doi.org/10.15052/00000833
https://doi.org/10.15052/00000833d1b35166-366f-4c8b-b541-5b19141a3bf7
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
石川由美子_小学校において書くことが困難であると指摘された児童の育ちの過程に関する考察_聖学院大学論叢26-2.pdf (1.5 MB)
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2016-11-25 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 小学校において書くことが困難であると指摘された児童の育ちの過程に関する考察 | |||||
タイトル | ||||||
言語 | en | |||||
タイトル | Consideration of Child Development A Case Study of an Elementary School Child with Writing Difficulties | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | writing difficulty | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.15052/00000833 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
著者 |
石川, 由美子
× 石川, 由美子 |
|||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | 本研究は小学校で書く事が困難と指摘された児童の事例報告である。児童の就学前の育ちから小学校2年で書く事の困難が指摘されるまで,どのような育ちの経過をたどったのかについて記録の分析を行なった。また,WISC-?,DN-CASなどの心理検査のアセスメントと記述のアセスメントから,対象児の認知特性と指導の観点を明らかにした。この記録の分析を通して,行動及び認知に関する特性を抱え生活する対象児童が,学びの場での交通により描き出す「育ちの物語」を明らかにする。 | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | For this case study of an elementary school child with writing difficulties, the child’s school records from pre-school days up to second grade were analyzed to determine the course of the child’s development and difficulties the child personally expressed as having in writing. The child's cognitive characteristics, viewpoints of the child's teachers, and assessment of the child through psychological tests (WISC-? and DN-CAS) were also taken into consideration in determining the child's progress amd difficulties with writing the child had throughout the child's experience of learning both before and during primary school education. | |||||
書誌情報 |
聖学院大学論叢 en : The Journal of Seigakuin University 巻 第26巻, 号 第2号, p. 157-172, 発行日 2014-03 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 0915-2539 |