WEKO3
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ケアマネジメント・システムから排除される利用者 : 先行研究の整理を通じた考察
https://doi.org/10.15052/00000887
https://doi.org/10.15052/00000887a4de9923-ab23-42ec-ae5f-ddcf123ef6b9
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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山口圭_ケアマネジメント・システムから排除される利用者_聖学院大学論叢26_1.pdf (941.2 kB)
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Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
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公開日 | 2016-11-25 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | ケアマネジメント・システムから排除される利用者 : 先行研究の整理を通じた考察 | |||||
タイトル | ||||||
言語 | en | |||||
タイトル | Clients excluded from the care management system : Considerations reached through an arrangement of preceding studies | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 脆弱な利用者 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 利用者志向モデル | |||||
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主題 | システム指向モデル | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 単純化・定型化した実践 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | システムからの排除 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | vulnerable clients | |||||
キーワード | ||||||
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主題Scheme | Other | |||||
主題 | client-driven models | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | provider-driven models | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | simplified and standardized practice | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.15052/00000887 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
著者 |
山口, 圭
× 山口, 圭 |
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抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | 脆弱な利用者,ケアマネジメントモデル,ストリート・レベルの官僚という3つの概念の整理を行うことを通して,次のプロセスを明らかにした。すなわち,ケアマネジャーは,個別性の高い生活課題をもつ脆弱な利用者を単純な生活課題をもつ利用者へと置き換えるために大雑把にアセスメントを行う。このアセスメントの結果から,利用者を大雑把にカテゴライズし,それぞれのカテゴリに応じた標準化されたサービスを配分する定型化した支援目標・支援計画を作成する。この結果,脆弱な利用者は,ケアマネジメント・システムから排除されるのである。 | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | By organizing three concepts “vulnerable clients”, “care-management models” and “streetlevelbureaucrats” an attempt is made to shed light on the care management process.That is to say, care managers carry out a rough-and-ready assessment for the purpose ofreplacing “vulnerable clients” whose “life needs” are highly exceptional with clients whose “lifeneeds ” are simple. Based on this assessment, a rough categorization of clients is made and“support goals” and “support plans” that distribute and stylize care management services areprepared, standardized according to the respective categories. As a result of this process, “vulnerableclients” are excluded from the care-management system. | |||||
書誌情報 |
聖学院大学論叢 en : The Journal of Seigakuin University 巻 第26巻, 号 第1号, p. 155-165, 発行日 2013-10 |
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ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 0915-2539 |