@article{oai:serve.repo.nii.ac.jp:00003855, author = {Robert, J. S. ROWLAND and Robert, J. S Rowland}, issue = {第1・2号合併}, journal = {聖学院大学論叢, The Journal of Seigakuin University}, month = {Mar}, note = {本研究では,ペルシャ語を母語とする学習者の,英語の発音における母語干渉への明示的及び暗示的な指導法が,学習者の発音矯正にどのように影響を及ぼすかを検証する。本研究では,一般的なペルシャ語の発音が英語の発音習得に干渉を及ぼしているということを学習者が意識するように,4 週間の指導法が提案された。授業中や事後テストのデータ分析の結果,本研究の指導法により学習者が短期間でも,とくに明示的な発音指導を通して,英語の発音への母語干渉を改善することが期待できることが示された。, This pilot study examines the effect of explicit focus on form and implicit meaning focused instruction on improvement of L1 pronunciation interference in English of a L1 Farsi speaker. Treatment over a 4-week treatment period was designed to increase consciousness of typical English pronunciation errors for L1 Farsi speakers. Data gathered during treatment and the results of the post-treatment test indicate potential for short-term improvement in both reception and production of challenging phonemes, especially through explicit, focus on form teaching.}, pages = {93--109}, title = {母語干渉の意識を高めるための発音指導 : 明示的・暗示的な言語活動の検証}, volume = {第33巻}, year = {2021}, yomi = {ローランド・ロバート・J.S.} }