@article{oai:serve.repo.nii.ac.jp:00003954, author = {仲井, 勝巳 and Katsumi, Nakai}, issue = {第1号}, journal = {聖学院大学論叢, The Journal of Seigakuin University}, month = {Oct}, note = {2020年度は,新型コロナウイルスの影響で緊急事態宣言が発出され,多くの学校で休校措置が取られた。小学校,中学校,高等学校,教育委員会に所属する教職員13名を対象に,コロナ禍における科学教育(生活科・理科・工業科)の実態を調査し,現状や課題点を整理した。その上で,今後も続くと推測される新型コロナウイルスの影響下の教育課程,すなわち,新学習指導要領における学校現場の科学教育の取り組みについての展望を探った。, A state of emergency was declared in 2020 because of the COVID-19 pandemic, and many schools were closed. A fact-finding survey was conducted at elementary, junior high, and high schools and at the Board of Education primarily focused on science education (life science, science, and industrial science) to apprehend the current state of education. The impact of the novel COVID-19 is expected to continue in the future; thus, this study examined the prospects of science education in schools.}, pages = {17--31}, title = {新型コロナウイルス影響下の学校における科学教育の取り組み : 教職員アンケートとインタビュー調査から}, volume = {第34巻}, year = {2021}, yomi = {ナカイ, カツミ} }