@article{oai:serve.repo.nii.ac.jp:00003956, author = {杉山, 晶子 and Akiko, Sugiyama}, issue = {第1号}, journal = {聖学院大学論叢, The Journal of Seigakuin University}, month = {Oct}, note = {本研究では,初等教育において,学びと相互作用をもたらす協働学習とはどのような学習であるのか,その条件を相互作用の仕方と学びの過程から明らかにすることである。協働学習をもたらす条件を本研究においては課題構造とメンバー構成とした。そのような条件下において,検証結果から相互作用の仕方に変化がみられ,相互作用の仕方と学びの仕方とに関連性が認められた。, This study examined the learning and interactions triggered by collaborative learning in primary education. Task structure and member composition represent conditions that promote collaborative learning. The results of the validation evidenced a relationship between modifications in interaction and learning.}, pages = {49--62}, title = {小学校算数科における問題解決場面での協働学習の検討}, volume = {第34巻}, year = {2021}, yomi = {スギヤマ, アキコ} }