@article{oai:serve.repo.nii.ac.jp:00004094, author = {Dr., Champagne M. ODEN and Dr., Champagne M. ODEN}, issue = {9152539}, journal = {聖学院大学論叢, 第35巻}, month = {Oct}, note = {日本の国際研究評価プログラムの数学と科学のテストのスコアは2003年と2006年に減少し(OEDC,2012年),それが日本に衝撃を与えた。問題は,「PISAショック」のために,2007年に関東(東京)県の日本人の親が子供たちを日本の6つのインドのインターナショナルスクールに入学させたことである(Fackler,2008a)。この研究論文は,日本人の親がなぜ子供たちを東京地域のインドのインターナショナルスクールに入学させたのかを調べた。研究者は,PISAテスト,日本の教育,インドの教育に関する記事や記事を含むさまざまなテキストを分析し,内容分析の方法論を選択した。調査の質問は,子供をインドのインターナショナルスクールに入学させることについての日本の親の意見と,子供たちの数学と科学のスキルが向上したかどうかを中心に展開された。両親はこれらのスキルを向上させるために子供を登録したが,子供は英語,IT,プログラミングのスキルも学んだ。子供はこれらのスキルを使用して国際市場で競争力を発揮することができる。, Japan’s Programme for International Study Assessment math and science test scores decreased in 2003 and 2006 (OEDC, 2012). The problem was due to ‘PISA shock,’ caused Japanese parents in 2007 in the Kanto (Tokyo) prefecture enrolled their children into the six Indian international schools in Japan (Fackler, 2008a). The purpose of this research paper examined why Japanese parents enrolled their children into Indian international schools in the Tokyo area. The researcher chose a content analysis methodology because various texts, including articles and articles, concerning PISA tests, Japanese education, and Indian education were analyzed. The Research Questions revolved around the Japanese parents’ perspectives about enrolling their children into Indian international schools and if their children’s math and science skills had improved. Although parents enrolled their children to improve these skills, students also learned English, IT, and programming skills. Therefore, students could use these skills to be competitive in the international market.}, pages = {33--52}, title = {日本における日本の教育の衰退とインドの教育の台頭}, volume = {第1号}, year = {2022}, yomi = {オーデン・シャンパーニュ・マリー} }