@article{oai:serve.repo.nii.ac.jp:00000897, author = {M, Sabet}, issue = {第1号}, journal = {聖学院大学論叢, The Journal of Seigakuin University}, month = {Oct}, note = {文部科学省が導入したグローバル30 プロジェクトは,より多くの留学生が日本の大学に興味を持ち,学生同士の意見交換が刺激的な環境を作りだすことを目的としている。このことは,結果的には国際的に活躍できるグローバル志向の日本人学生を育成することにも貢献することになる。著者は,このプロジェクトが日本の全大学に導入されるべきであると考える。本論文では,このようなプロジェクトを通して,学生同士がどのように国際理解や異文化理解の力をつけていくかを考察する。, The Global 30 Project introduced by Japan’s Ministry of Education, Culture, Sports, Science,and Technology aims to attract more international students to certain Japanese universities. Thegoal is to create an atmosphere where exchanges of ideas contribute to a healthy and stimulatingenvironment. This in turn could result in fostering global minded young Japanese who can playactive roles in the international affairs. This writer believes that the Global 30 Project shouldinclude all Japanese universities. The writer examines elements that contribute to development ofinternational understanding and cultural competence among students.}, pages = {213--227}, title = {Developing International Understanding through Intercultural Competence}, volume = {第26巻}, year = {2013}, yomi = {サベット, メヘラン} }